Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem

Udany start SPORTGAS SAILING CUP 2021

Regaty Żeglarskie SPORTGAS SAILING CUP 2021, które w ostatni weekend maja odbyły się na Zalewie Zegrzyńskim, otworzyły tegoroczny cykl rywalizacji na wodzie. To wielki projekt, który przyciąga nie tylko członków sekcji żeglarskiej Sportgas.
Zagl0
Już wrześniowe Regaty o Puchar Prezesa PGNiG SA w Górkach Zachodnich koło Gdańska pokazały nam, jak wielu członków Sportgas chce spełniać swoje marzenia o żeglowaniu. Wtedy na obiekcie Narodowego Centrum Żeglarstwa, postanowiliśmy, że w nowym sezonie rozwiniemy ten projekt. Dzięki zainteresowaniu społeczności żeglarskiej i wsparciu Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu oraz Partnera Strategicznego Regat, tj. Spółki PGNiG TERMIKA SA ruszyliśmy w kierunku wiatru, który w miniony weekend napędzał nie tylko nasze żagle.
Zagl1
Zatem pierwsze Regaty - SPORTGAS SAILING CUP odbyły się nad Zalewem Zegrzyńskim, zaledwie tydzień po tym jak w tym samym miejscu odbył się egzamin na patent żeglarza jachtowego. Bardziej odważni uczestniczy kursu na patent z marszu postanowili sprawdzić się z najlepszymi w pierwszych w swoim życiu i w tym roku regatach. Dzięki ich postawie na starcie mieliśmy osiem kompletnych załóg. Inni niech żałują, że nie zdecydowali się na tak śmiały krok.
JS2_5417
Zanim zdradzimy szczegóły naszej rywalizacji, chcieliśmy podkreślić dość ciekawą tendencję, jaką zaobserwowaliśmy. W gronie miłośników żeglarstwa widzimy bowiem coraz większą liczbę członków sekcji tenisowej Sportgas, którzy z nami coraz odważniej robią przechyły i rozwijają zainteresowania siegając dalej wzrokiem za horyzont nie tylko kortu!
Zagl2
W piątek trenowaliśmy na Zalewie Zegrzyńskim, oswajając się z jachtami oraz trasą zaplanowanej rywalizacji. A pod wieczór mogliśmy się lepiej poznać i zintegrować przy ognisku. Była okazja do wymiany doświadczeń żeglarskich, opracowania strategii, ale też relaksu przy blasku przepięknego zachodu słońca.
JS2_5499

Chociaż majowa pogoda w tym roku nie rozpieszczała nikogo, to podczas dwudniowej rywalizacji pod żaglami Sportgas nie mogliśmy na nią narzekać. Świeciło słońce, co widać po naszych opalonych twarzach. Wiał wiatr umożliwiając zaciętą walkę na wodzie w każdym wyścigu. A deszcz, jakimś zabawnym trafem, pojawiał się, gdy wracaliśmy na brzeg w porze obiadowej.
JS2_5451
W sobotę, zaraz po śniadaniu, rozpoczęliśmy walkę o punkty na wodzie. Udało nam się rozegrać w sumie aż sześć wyścigów, a do klasyfikacji generalnej nie wliczano jednego najsłabszego wyniku. Przekonaliśmy się, że nie warto wierzyć w przesądy, bo szczęście sprzyjało łódce z numerem 13., której załogę stanowili reprezentanci PGNiG Termika.
JS1_7524

"Najcieplejsza" spośród wszystkich załóg z naszej branży była bezkonkurencyjna. Wygrała aż cztery z sześciu wyścigów, a w dwóch pozostałych finiszowała jako druga w stawce. Dopiero ostatni start wyklarował sytuację dwóch pozostałych miejsc na podium. Przed nim po jednej wygranej miały na koncie załogi Cross Sailng Team (w 5. wyścigu) i zaprzyjaźniony Klub MEDIA (w 4. wyścigu).
JS1_7516
W decydującym wyścigu, podobnie jak w trzech otwierających sobotnie zmagania pod żaglami, jako pierwsza linię mety minęła załoga PGNiG Termika (6 pkt na koniec). Za nią finiszował Klub MEDIA, wyprzedzając Cross Sailig Team. Tym samym ekipa dziennikarska po raz drugi zajęła drugie miejsce, co okazało się kluczowe przy remisie - po 12 punków. Tuż za podium znalazła się załoga Sportgas (16 pkt).
JS1_7512
Na wieczornym podsumowaniu było rozdanie nagród rzeczowych i statuetek, ale też integracja przy grillu w świetle zachodzącego słońca. Padły też ważne obietnice i zapowiedzi rewanżu już za miesiąc. Trzymamy za słowo, bo okazja do tego będzie już w dniach 25-27 czerwca na wodach jeziora Roś koło Pisza, gdzie odbędą się Regaty Żeglarskie o Puchar Prezesa Polskiej Spółki Gazownictwa.
zagle PSG WWW
Ostatnią odsłonę tegorocznego cyklu SPORTGAS SAILING CUP planujemy w dniach 17-19 września w Górkach Zachodnich koło Gdańska. Będą nią Regaty Żeglarskie o Puchar Prezesa PGNiG SA. Już teraz zapraszamy do udziału w obydwu rywalizacjach pod szczęśliwymi żaglami Sportgas.
Zzg3
Coraz szerzej łapiemy wiatr żagle z: